Volleybal is een sport die je al op jonge leeftijd kunt beoefenen. Om de volleybalsport voor elke leeftijd toegankelijk te maken, bestaan er verschillende niveaus. Hieronder vind je een overzicht van de niveaus voor de jeugd.

Jeugd onder de 12 jaar

Volleybal is een relatief moeilijke sport, daarom ontwikkelde de Nederlandse Volleybalbond speciaal voor kinderen een makkelijke manier om volleybal stapsgewijs aan te leren: Cool Moves Volley (CMV). Deze officiële competitievorm wordt gespeeld door kinderen van 6 tot 12 jaar en bestaat uit zes verschillende niveaus. Het is een laagdrempelige manier om stap voor stap kennis te maken met volleybal. Speel je Cool Moves Volley, dan is het mogelijk om wedstrijden te spelen. Dit gebeurt op de zondag, ongeveer eens per maand. Meer weten over de verschillende CMV-niveaus en de mogelijkheden om wedstrijden te spelen? Op de website van de Nevobo lees je meer over de CMV-competitie.

Jeugd boven de 12 jaar

Wil je beginnen met volleybal en ben je ouder dan 12 jaar? Dan kun je terecht bij de A, B of C jeugd. De jeugdcompetitie is voor jeugd van 12 tot 18 jaar en wordt op 4 verschillende niveaus gespeeld: top, hoofd- 1e en 2e klasse. Doorgaans train je één of twee keer per week. Ook is het mogelijk om op zaterdag competitiewedstrijden te spelen. Op de website van de Nevobo vind je meer informatie over de verschillende niveaus van jeugdvolleybal. De algemene leeftijdsrichtlijnen voor jeugdvolleybal vind je hieronder:

Categoriën:

Jeugd A – jeugd op 30 september van het seizoen niet ouder dan 17 jaar

Jeugd B – jeugd op 30 september van het seizoen niet ouder dan 15 jaar

Jeugd C – jeugd op 30 september van het seizoen niet ouder dan 13 jaar

Meer weten?

Op de pagina teams vind je alle teams en niveaus van onze verenging. Meer weten? Neem gerust contact met ons op.

Iedereen verdient het om mee te doen !

Niet genoeg geld voor een club? Bij Minerva vinden we het belangrijk dat iedereen de kans heeft om mee te volleyballen. We kunnen daarom samen kijken naar een oplossing.

Je kunt eventueel gebruik maken van:

–          Jeugdfonds sport & cultuur: Home | Jeugdfonds Sport & Cultuur (jeugdfondssportencultuur.nl)

–          HeusdenPas Bijeen Heusden